Mr Beast was juist viraal gegaan met zijn video waarin hij tot 100.000 telde.
Bijna anderhalf miljoen mensen vonden het leuk. En diezelfde zomer besloot ik dat dit een goed moment was om mijn debuut te maken op sociale media. Tot ongeloof van mijn man en kinderen installeerde ik me op de tuinbank met de camera van mijn telefoon op mij gericht.
“Mama wil influencer worden”, zei onze jongste gniffelend.
Iedereen lachte. Ze waren er zeker van dat het een fiasco zou worden.
“Ben je zeker dat mama een video kan opnemen?”, hoorde ik onze jongste zoon tegen onze oudste fluisteren. “Maar neen”, zei Wout. “Ze heeft zelfs nog nooit iets gepost. Maar we zouden beter kijken want het zal wel bij één poging blijven.”
Ik besloot om alles op alles te zetten.
Zoals een echte pro regelde ik het statief tot mijn telefoon op ooghoogte stond en ik schraapte mijn keel. Toen klopte ik op mijn wangen om een beetje gezonde blos te krijgen want ik wist dat een camera je bleker maakt.
“Ben je nu bijna klaar?”, vroeg mijn man.
“Mama krijgt al sterallures”, hoorde ik nog giechelend zeggen.
En toen drukte ik op de rode ‘record’-knop
Mijn toeschouwers werden meteen muisstil. Het gelach verstomde. Zelfs de hond van de buren stopte met blaffen. Ik begon te vertellen volgens het script dat ik in mijn hoofd had. Mijn scrollstopper vloeide over in één samenhangend verhaal zonder euh’s. Vanuit mijn ooghoek zag ik de mond van mijn man lichtjes opengaan.
Ik babbelde en babbelde en vergat de mensen rondom mij.
Ik vergat de tijd, de plaats en de camera. Alleen wat ik wilde delen was nog van belang. Alleen mijn boodschap voor mijn vele toekomstige volgers telde voor mij. Ik stelde me voor dat ze allemaal zouden willen weten wat ik te vertellen had en dat ze zich massaal zouden abonneren op mijn pagina. Ik kreeg er vleugels door. Het leek alsof de woorden zomaar in mijn mond werden gelegd. In vlotte samenhangende zinnen.
Het was een succes
Toen ik mijn video had afgerond, kreeg ik applaus van mijn kleine publiek. Die verbaasde blikken op hun gezicht…: onbetaalbaar. Mijn man gaf me een spontane zoen. En onze twee tienerzonen vuurden vragen af: “Mama… waarom heb je ons niet verteld dat jij zo goed kunt vertellen?”, “Waar heb je geleerd?” , “Hoe lang heb je daar op geoefend?”, “Wie is je leraar?”
“Mijn leraar is al lang overleden”, antwoordde ik. “En tot voor kort had ik nog nooit een videoscript geschreven”
“Niet zeveren, hé”, zei onze jongste die zelf timmerde aan zijn weg als Fortnite-gamer op YouTube. “Je moet er hard aan gewerkt hebben.”
“Ik heb een korte tijd gestudeerd”, stelde ik. “Ik heb besloten om het geheim te houden zodat ik jullie kon verrassen”.
En toen vertelde ik hen het hele verhaal.
“Hebben jullie ooit gehoord over Eugène Schwartz”, vroeg ik.
“Is dat geen copywriter?”, vroeg mijn man.
“Exact”, antwoordde ik. “Hij was in de jaren zestig een beroemde copywriter. Hij heeft een methode ontwikkeld om reclameteksten te schrijven die mensen lieten kopen, zelfs als ze dat helemaal niet van plan waren. Die methode heb ik toegepast op social media posts en scripts.”
Hoe ik social posts leerde van iemand uit 1927
“Een hele tijd geleden kon ik een kopie van Schwartz’ boek ‘Breakthrough Advertising’ op de kop tikken”, vervolgde ik. “En hoewel ik wist dat heel waardevol was, lukte het me niet om het te lezen. Het was lastig geschreven. Ik moest me er echt door worstelen. Dus ik heb het lang aan de kant gelegd. Tot ik me erop heb toegelegd. Verschillende dagen – weken zelfs – heb ik het zin per zin, alinea per alinea ontleed.
Want ik wou zijn methode onder de knie krijgen.
Ik heb ook al zijn tachtig jaar oude krantenadvertenties gefileerd om ervan te leren. Toen heb ik al die bewezen technieken en inzichten verwerkt tot iets dat ik nu kon gebruiken. Eigentijdse templates en AI-prompts voor social media posts, videoscripts en social media advertenties.
Het heeft me verschillende maanden van proberen en testen gekost…
Maar nu heb ik Tijdloze Klantentriggers: een systeem dat heel gemakkelijk te gebruiken is – ook voor ondernemers die er zich geen weken of maanden willen in verdiepen. Hoe meer ik het gebruik, des te gemakkelijker het is. Ik heb een tiental dienstverleners uit verschillende sectoren gevraagd of zij het wilden testen. Ze zijn ook heel enthousiast. En zij zijn geen ervaren marketeers en hebben geen copywritingachtergrond.”
Gebruik het voor eender welke niche
Ook jij kunt dit systeem gebruiken om social posts te maken die je autoriteit, invloed en netwerk doen groeien. Als je de juiste klanten wilt aantrekken voor je business met tekstbijdrages, met video’s of met advertenties: dit helpt je te begrijpen welke boodschap je wanneer nodig hebt en waarom. Het is een compleet plug & play-systeem dat je eenvoudig kunt aanpassen aan jouw niche en doelgroep. Het maakt niet uit of je een beginner bent of al een groot bereik hebt. Dit helpt je om ook echt leads en klanten te halen uit je posts.
Meld je aan voor het gratis webinar voor een demonstratie
Vroeger moest je marketeer of copywriter zijn om content te maken om mensen te raken, te overtuigen en ja te laten zeggen. Nu, met dit systeem én de juiste AI-tools, is alles zoveel eenvoudiger geworden om online leads en klanten te krijgen via social media.
Tenminste: als je niet de fouten maakt die de meeste ondernemers maken.
Als je serieus aan de slag wilt met social media, als je echt je publiek wilt raken en jezelf als expert op de kaart wilt zetten online, meld je dan aan voor het webinar. Het is gratis. Er zitten geen addertjes onder het gras. Nu is er ook een speciale lanceringsaanbieding voor een beperkt aantal nieuwe studenten. Maar jij bent vrij natuurlijk.
👉🏻Claim je plek voor het live webinar: “Waarom 99% van alle ondernemers die ChatGPT gebruiken nooit klanten halen uit hun posts”.
📍 Gewoon hier even klikken: https://de-copywriter.webinargeek.com/social-media-en-chatgpt
Follow us to receive the latest news!
Follow us to receive the latest news!
<:optin-form-placeholder>

Ze lachten toen ik mijn telefoon op het statief zette. Maar toen begon ik te praten…
Reactie plaatsen