Waarom zichtbaar zijn vooral een kwestie is van durven en doen
27 augustus 2023 

Waarom zichtbaar zijn vooral een kwestie is van durven en doen

Hoe krijg je als ondernemer zichtbaarheid? Is het een kwestie van veel tijd? Van veel geld? Van veel talent? Niet zozeer. Als je zichtbaar wil zijn als ondernemende persoon dan is het vooral belangrijk om je ideale klant te kennen en die op de beste manier aan te spreken en te overtuigen. 

"Hoe krijg ik meer zichtbaarheid?" is een vraag die veel ondernemers zich stellen. Ze denken dan direct aan sociale media of adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn. Maar er is nog een manier

Zichtbaar worden is een spel van verleiding. En verleiden doe je niet door op de eerste date af te komen met een verlovingsring. Dan loop je veel te hard van stapel. Terwijl langzaam verleiden de beste aanpak is. Ook proberen te overtuigen werkt niet. Mensen zijn er allergisch voor. En probeer al zeker niet iemand iets door het strot te duwen.

Know, like, trust

Toch is dat wat veel ondernemers doen. Zeker op sociale media. Ze maken een bedrijfspagina aan en beginnen hun producten te promoten. Terwijl je eerst ervoor moet zorgen dat mensen je leren kennen. Ze moeten weten wie je bent en waarom. Dan pas kunnen ze je aardig vinden. Je gaan volgen op sociale media. Fans worden. En dan, en pas dan, iets kopen.

Content delen

Hoe doe je dat, potentiële klanten verleiden? Door te laten zien dat je kaas hebt gegeten van je vakgebied. Door inzichten en tips te delen. Door antwoorden te geven op veel gestelde vragen van je ideale klant in blogartikels. Door een magnetische weggever op je website te plaatsen. Door jezelf te laten zien - letterlijk - met een filmpje.

Regelmaat boven

Regelmatig kort iets van je laten horen is effectiever dan één keer per jaar het grof geschut boven te halen. Je hoeft niet dagenlang in een opnamestudio onder te duiken. Het is ook niet nodig om een metershoge banner met je slogan te laten ophangen in de hoofdstad. Het mag best kleinschaliger.

Wat je ook in gedachten hebt: begin er gewoon mee. De slechtste communicatie is de communicatie die eeuwig in de ontwerpfase blijft zitten. Zo bereik je echt niemand.

Over de schrijver
Als copywriter schrijf ik artikels en e-mails die mensen wél graag lezen. Want er zijn al te veel suffe marketingteksten. 🙈(👉🏻 Mijn geheime wapen vind je hier: bit.ly/CopyChecklists )
Reactie plaatsen