Hoe benadruk je de meerwaarde van je diensten in je content?
11 januari 2024 

Hoe benadruk je de meerwaarde van je diensten in je content?

Welke content heb je nodig om mensen aan te zetten tot actie?
 
Dat is een vraag die vooral dienstverleners zich stellen. Logisch, want als je tijd en moeite steekt in e-mails, posts en artikels op je website, dan wil je natuurlijk wel dat je content effectief is.

 Het kan soms lastig zijn om te achterhalen wat je volgers en potentiële klanten willen lezen. Anderzijds weet jij als bekwame professional wel wat belangrijk is voor de mensen uit je doelgroep en wat ze zouden moeten weten. Jouw aanpak of aanbod maakt het verschil.

Je gelooft in je aanbod en weet: je product of dienst is de beste keuze voor je klanten. 
 Dat ervaar je iedere keer weer. Je betrouwbare methode, bewezen stappenplan of wetenschappelijk onderbouwde aanpak leidt steevast tot resultaten. Logisch dus dat jij enthousiast bent over de theorie achter je product of manier van werken en dat je die wilt delen in blogartikels.

 Toch is dat niet de juiste insteek voor posts en artikels waardoor mensen met jou willen samenwerken.

Vertellen over je methode is niet dé aanpak
 
Want het is niet omdat mensen weten ‘hoe’ ze iets moeten doen, dat ze het daarom ook doen.

 Neem nu een gezonde levensstijl. Iedereen wil graag fit en gezond zijn en er goed uitzien. De twee stappen daarvoor zijn simpel: goed eten en voldoende bewegen. Dat weten we allemaal.

 Maar als we dat weten: waarom zijn we dan niet allemaal fit, gezond en zien we er niet alle dagen op ons best uit? Waarom doen mensen niet wat nodig is? Waarom doen mensen niet wat ze weten dat ze zouden moeten doen?

Waarom? Omdat er méér nodig is voor succes.
 
Denk aan: de juiste mindset, motivatie, een betrokken coach, begeleiding op maat, een veilige omgeving, een implementatieplan, de geknipte tools of systemen, bemoedigende voorbeelden van anderen die goede resultaten hebben behaald…

Dat is ook zo in jouw business. Jij biedt je klanten niet zozeer producten, technieken of kennis. Jij geeft hen veel meer.

Precies voor die meerwaarde komen ze naar jou.
 
Wil je ook voor je volgers, websitebezoekers en bloglezers het verschil maken, blog dan niet over je methode, de stappen of de theorie achter wat je aanbiedt.

 Maak content over al het andere dat belangrijk is voor succes met datgene waarmee jij mensen helpt. Motiveer de mensen op je e-maillijst, je volgers op sociale media en je bloglezers. Verander hun mindset en laat hen anders denken over wat je aanbiedt. Zo laat je je publiek inzien dat jij inderdaad de beste keuze bent.

Over de schrijver
Als senior copywriter schrijf ik teksten die mensen graag lezen en 'ja' doen zeggen. In mijn blogs deel ik strategieën om dat te doen. (👉🏻 Mijn geheime wapen vind je hier: bit.ly/CopyChecklists )
Reactie plaatsen