Moet je echt wekelijks een blogartikel publiceren?

Moet je echt wekelijks een blogartikel publiceren?

Je speelt al een tijdje met het idee om artikels te plaatsen op je website. Je gelooft dat bloggen voor jou en je business kan werken. Je twijfelt of je ChatGPT je artikels moet laten schrijven. Want je wilt echt onderscheidende en unieke blogs maken waarbij mensen iets voelen.  Daarom wil je eigen artikels maken.

Creatieve, waardevolle bijdrages waar je publiek echt iets aan heeft.
Zo ben je: als je iets doet, dan ga je er volledig voor.

Dus informeer je je eerst over de kneepjes van het bloggen en lees je je grondig in. Misschien heb je al inspiratie opgedaan om te zien hoe anderen het doen.

Je hebt ook je oor te luister gelegd bij mensen die op professionele basis content maken voor hun klanten: content marketeers, VA’s, socialemediabureaus, marketingbureaus die hun klanten op vlak van artikels en posts ontzorgen…

De ‘kenners’ zijn het erover eens
 
Ze zijn allemaal stellig op hun website: “Je moet heel frequent en consistent van je laten horen. Anders werkt het niet .”

Ergens voel je aan dat het vooral slimme marketingpraat is om ervoor te zorgen dat je een abonnement afneemt bij deze contentjongens en -meisjes. Want misschien posten  die digitale marketingminds zelf niet eens zo frequent iets op hun website en ‘socials’.

Anderzijds wil je wel impact maken. En vooral: zichtbaarheid en bereik. Expertstatus. Binding met je doelgroep. Dan hebben we het nog niet over de SEO-voordelen die je ziet als je een heleboel blogs hebt op je website.

Je weet het: je hebt véél content nodig
 

En je zucht. Want je weet nu al: “Elke week een perfect blogartikel maken wordt een uitdaging…” Want je hebt natuurlijk wel nog de klanten die je goed wilt bedienen en alle zaken die komen kijken bij een business runnen.

Logisch dat je nog niet begonnen bent met artikels schrijven. Je legt de lat voor jezelf gewoon te hoog. 

Natuurlijk is het waar dat iedere keer als je van je laat horen je een nieuwe kans hebt op bereik, zichtbaarheid en expertstatus. En dat wekelijks een nieuw blogartikel daarbij helpt. Maar of het een must is? Neen.

Stel jezelf een realistisch doel
Als je nu nog geen artikels hebt geschreven, dan kan wekelijks MOETEN bloggen verlammend werken.

De oplossing? Houd het haalbaar voor jezelf. Denk na welk blogschema past bij jou en je business en welk ritme je kunt aanhouden. Sta ook even stil bij je doel. Kies je voor kwaliteit of voor kwantiteit?

Een wekelijks flutstuk door tijdsdruk doet je imago meer kwaad dan goed. 

Je kunt beter een goed artikel maken waarin je mensen meeneemt van titel tot eindpunt. Dat is een vak, geen haastwerk. Het goede nieuws? Je kunt het leren. Als je de journalistieke regels en enkele aloude copywritingprincipes toepast op je eigen marketingteksten, dan zorg je ervoor dat mensen aan je lippen hangen en uitkijken naar je volgende stuk. Ongeacht of dat nu de week nadien verschijnt of wat later.

Dát is wat ik je gun: dat mensen keer op keer terugkomen.
Dat ze fans en uiteindelijk klanten worden. En dat doe je via kleine stapjes en vooral: door vol te houden.  Kies voor een ritme dat bij je past. Het gaat niet alleen om de kwaliteit maar om de waarde die je levert. En als je de focus daarop legt, dan komt alles goed met je blogstrategie.

Over de schrijver
Als copywriter schrijf ik artikels en e-mails die mensen wél graag lezen. Want er zijn al te veel suffe marketingteksten. 🙈(👉🏻 Mijn geheime wapen vind je hier: bit.ly/CopyChecklists )
Reactie plaatsen